گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۳ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۳۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۳۲۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۶۵۸۶۳ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٦/٨/٢٣ - ۵۷۹ مورد

امدادرسانی به 87 مصدوم و بیمار توسط اورژانس هوایی خراسان شمالی

دوشنبه ١٦ اسفند ١٤٠٠ ساعت ٩:٣٧ ق.ظ   ( بازدید : 344 نفر )


رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، نیروهای اورژانس هوایی استان با پرواز بر فراز مناطق کوهستانی و صعب‌العبور جان ۸۷ نفر را نجات دادند.

 

به گزارش وب‌دا، دکتر تقی دولت آبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون پروازهای مختلفی برای نجات افراد بیمار و حادثه دیده به مناطق صعب العبور این استان انجام شده که بیشترین آن مربوط به افراد حادثه دیده و بیمار در شهرستان مرزی رازوجرگلان است.

 

وی با بیان اینکه امدادهای هوایی با ارزیابی ها وضعیت حوادث، انجام می شود، افزود: معمولا امدادهای به شکل زمینی انجام می شود ولی پس از ارزیابی آنها اگر نیازی بود درخواست امداد هوایی می شود.

 

دولت آبادی ادامه داد: همچنین در موارد خاص همچون انتقال زنان بارداری که برای زایمان با خطر مواجهند با نظر پزشک و یا سقوط کوهنوردان در مناطق سخت گذر که نیاز به سرعت عمل باشد به طور مستقیم اورژانس هوایی به محل اعزام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون، اورژانس استان ۳۴ هزار و ۲۰۹ ماموریت امدادی انجام داده است، گفت: از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۷۳ ماموریت مربوط به امدادهای غیرتصادفی و ۵ هزار و ۷۳۶ ماموریت نیز مربوط به امدادهای تصادفی است.

 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: همچنین از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۴۰ بیمار و حادثه دیده به بیمارستان های استان اعزام شدند.

 

دولت‌آبادی با بیان اینکه اورژانس هوایی خراسان شمالی به عنوان چهل و ششمین پایگاه کشور اول مهرماه سال گذشته در بجنورد راه‌اندازی شد تصریح کرد: اکنون 46 پایگاه اورژانس 115 جاده ای و شهری در خراسان شمالی فعال است.


منبع : مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
آرم اورژانس115 (۸۰۲۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...