گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۳۰۷ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۴۴۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۶۶۰۷۷ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٦/٨/٢٣ - ۵۷۹ مورد

همزمان با دهه فجر 99؛ 9 پروژه در سازمان اورژانس پیش بیمارستانی افتتاح می شود

دوشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٩ ساعت ١٤:٧ ب.ظ   ( بازدید : 289 نفر )


رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افتتاح و بهره برداری از 9 پروژه این معاونت با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد ریال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر تقی دولت آبادی از افتتاح پایگاه اورژانس هوایی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پایگاه با دو پد فرود بالگرد در محدوده بیمارستان امام علی (ع) با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال احداث شده است.

وی عنوان کرد: به دلیل وجود نقاط صعب العبور و راه های روستایی فراوان در خراسان شمالی بعضا زمان رسیدن به محل حادثه از طریق زمینی  بالا می رود، بنابراین تصمیم به ایجاد پایگاه اورژانس هوایی گرفته شد همچنین به منظور افزایش سرعت خدمت رسانی، خلبان، کادر پروازی و تکنسین های اورژانس 115 نیز در این پایگاه مستقر هستند.

دکتر دولت آبادی با اشاره به خدمات ارائه شده در پایگاه اورژانس هوایی استان گفت: انتقال مادران باردار پرخطر، مصدومان حوادث ترافیکی با صدمات خطرناک، بیمارانی که نیاز به انتقال سریع به مراکز درمانی پیشرفته تر دارند مانند بیماران سکته های قلبی، مغزی، تنفسی و ... از جمله این خدمات است.

وی از راه اندازی پایگاه شهری شماره 5 (گلستان شهر) در بجنورد و شماره 3 در شیروان با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال خبر داد و گفت: با احداث شهرک گلستان شهر در شهرستان بجنورد و تراکم جمعیتی بسیار بالا در آن منطقه و بعد مسافتی آن از مرکز شهر نیاز به احداث پایگاه اورژانس 115 در این منطقه احساس می شد که با احداث این پایگاه، تمامی جمعیت شهرک گلستان شهر، محور بجنورد به سمت گلستان شهر و کنار گذر شمالی بجنورد تحت پوشش پایگاه شماره 5 اورژانس قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با راه اندازی پایگاه شماره 3 شیروان نیز تعداد پایگاه های اورژانس 115 شهري شیروان به 3 پایگاه افزایش یافت و با توجه به افزایش جمعیت و تعداد تماس های بالای مردم با اورژانس 115 و همچنین گسترش جغرافیایی این شهرستان نیاز به راه اندازی پایگاه جدید در این شهر  احساس شد و در دهه فجر امسال پایگاه شهری شماره 3  شیروان واقع در در بلوار استقلال راه اندازی می شود.

دکتر دولت آبادی سپس به راه اندازی پایگاه های جاده ای بش قارداش، تیتکانلو، صادق آباد و کشک آباد اشاره و بیان کرد: پایگاه جاده ای بش قارداش در محل پارک بش قارداش شهرستان بجنورد با اعتباری بالغ بر 8.5 میلیارد ریال راه اندازی شده است و محور بجنورد- اسفراین و جمعیت روستاهای اطراف مانند فیروزه، اله وردی خان، ارکان و ... را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با بیان این که با راه اندازی پایگاه جاده ای اورژانس 115 تیتکانلو، تعداد پایگاه های اورژانس شهرستان فاروج به سه پایگاه افزایش یافت، گفت: قبل از راه اندازی پایگاه جاده ای تیتکانلو، پایگاه اورژانس شهری فاروج، منطقه تیتکانلو را تحت پوشش قرار می داد که به دلیل بعد مسافتی زیاد فاروج تا تیتکانلو و افزایش مدت زمان رسیدن به محل حادثه، این پایگاه راه اندازی شد.

وی افزود: با راه اندازی پایگاه جاده ای تیتکانلو با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد ریال، شاخص زمانی رسیدن به محل حادثه کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد و روستاهای اطراف مانند نجف آباد، یام، زیدانلو، کلاته ملامحمد و ... تحت پوشش این پایگاه قرار می گیرند.

دکتر دولت آبادی راه اندازی پایگاه جاده ای صادق آباد را به عنوان چهارمین پایگاه اورژانس 115 شهرستان جاجرم خواند و گفت: قبل از احداث این پایگاه، پایگاه های اورژانس اسفراین و جاجرم، آن منطقه را پوشش می دادند که به دلیل فاصله زیاد صادق آباد با پایگاه های اطراف و افزایش مدت زمان رسیدن آمبولانس 115 به محل حادثه، این پایگاه با اعتبار 3 میلیارد ریال راه اندازی شد و به روستاهای اطراف خود مانند فیض آباد، فراشیان، امیرآباد، شفیع آباد و ... خدمات رسانی می کند.

وی درخصوص راه اندازی پایگاه جاده ای کشک آباد نیز گفت: این پایگاه در یکی از روستاهای بخش مانه در شهرستان مانه و سملقان و در 15 کیلومتری شهر پیش قلعه با اعتبار 3 میلیارد ریال راه اندازی شده که همانند دیگر پایگاه های جاده ای در خدمت رسانی به مردم روستاهای آن منطقه آماده است.

وی نصب GPS و راه اندازی سیستم راهبری آمبولانس ها با اعتبار 1.5 میلیارد ریال را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال عنوان کرد و افزود: قبل از راه اندازی این سیستم، مقوله پایش آمبولانس ها و کارشناسان فوریت های پزشکی از لحاظ زمان حرکت از پایگاه، میزان سرعت آمبولانس ها و محورهای انتخابی به منظور رسیدن به محل حادثه میسر نبود که خوشبختانه با راه اندازی سیستم راهبری آمبولانس سرعت انجام ماموریت ها و هدایت آمبولانس ها توسط کارشناسان دیسپج به شکل بهتری انجام می شود و تمامی اقدامات تکنسین ها مانند سرعت حرکت از پایگاه ها و شروع ماموریت، مدت زمان استقرار در بیمارستان و محل حادثه و ... به طور کامل توسط کارشناسان ارتباطات اورژانس استان رصد خواهد شد.

دکتر دولت آبادی راه اندازی مرکز ارتباطات استانی و سامانه اتوماسیون عملیاتی از دیگر پیشرفت های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه اورژانس خواند و گفت: این سامانه با اعتبار 9 میلیارد ریال راه اندازی شده است که با راه اندازی سامانه اتوماسیون عملیاتی و مرکز ارتباطات استانی، فرم های ماموریت و مشخصات بیماران به صورت الکترونیکی توسط کارشناسان فوریت های پزشکی به مرکز ارتباطات اورژانس استان ارسال می شود و این سبب افزایش سرعت و دقت در گزارش گیری ها، آمارگیری و آنالیز ماموریت ها از لحاظ مدت زمان رسیدن به محل حادثه، نوع ماموریت ها از لحاظ تصادفی بودن یا غیر تصادفی بودن، نوع ماموریت های داخلی، تعداد اعزام ها به بیمارستان، تعداد موارد درمان در محل و ... خواهد شد.


منبع : مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
آرم اورژانس115 (۸۰۳۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...