گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۱ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۰۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۱۲۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۶۴۷۷۵ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٦/٨/٢٣ - ۵۷۹ مورد

هشدار رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه: شادی های خطر آفرین را از برنامه چهارشنبه آخر سال حذف کنیم

یكشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٢ ساعت ١١:٥٧ ق.ظ   ( بازدید : 999 نفر )


شادی های خطر آفرین را از برنامه چهارشنبه آخر سال حذف و خاطره شیرین این شب را ماندنی کنیم

به گزارش پایگاه خبری « وب دا »رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با تاکید بر این مطلب می گوید : آموزش پیشگیری از آسیب ها و حوادث ، مهم ترین اصل در برپایی هرگونه آیین و رسوم ویژه است و خانواده هادر این زمینه وظیفه مهمی به عهده دارند.

دکتر «محسن رعنایی» می افزاید : هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در بر پایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی تصریح می کند : کودکان و نوجوانان را باید تشویق و کمک کرد تا از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آن ها آموزش داد که در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش بازی های غیر ایمن آسیب پذیر هستند.

وی تاکید می کند : والدین باید در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر فرزندان خود را همراهی کنند و کودکان به هیچ عنوان نباید از مواد محترقه منفجره استفاده نمایند.

وی خاطر نشان می کند : به دلیل صدمات و خطرات جانی انفجار ذرات شیشه یا فلز، به هیچ عنوان مواد آتش بازی را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهید.

دکتر «رعنایی» نسبت به خرید مواد محترقه و انفجاری از دست فروشان هشدار می دهد و می گوید : در صورت آسیب چشم یا پلک از مالیدن آن به شدت خودداری نمایید و در نخستین فرصت به اورژانس چشم پزشکی مراجعه کنید زیرا در برخی مواقع آسیب های چشمی در مراحل اولیه علایم زیادی ندارد و ظاهر بدی ایجاد نمی کند اما می تواند حوادث ناگواری برای چشم ایجاد کند.

وی ادامه می دهد : استفاده از هر گونه پماد یا قطره چشمی و شستن چشم ها قبل از مراجعه به اورژانس ممنوع است.

وی می افزاید : چشم فرد آسیب دیده را با یک وسیله در دسترس مانند لیوان های یک بار مصرف یا مقوایی که به شکل مخروط در آوردید، بپوشانید و نیازی به گذاشتن پنبه، دستمال یا گاز استریل روی چشم وجود ندارد.

وی تاکید می کند : از مصرف آسپرین و ایبوبروفن و موارد مشابه آن تا رسیدن به اورژانس چشم پزشکی خودداری کنید.

دکتر «رعنایی» می گوید :در صورت بروز سوختگی در فرد،خونسردی خود را حفظ کنید و لباس مصدوم را که مربوط به عضو سوخته بدن است از بدن خارج کنید.

وی تصریح می کند : اگر لباس به پوست ناحیه سوخته چسبیده است آن را از پوست جدا نکنید و فقط از دور تا دور قسمت چسبیده آن را قیچی کنید.

وی عنوان می کند : ساعت، گردنبند، انگشتر، کمربند و کفش های مصدوم را در آوردید و ناحیه سوخته را با آب سرد شست و شو دهید و با کمک این روش مصدوم را خنک نگه دارید.

وی خاطر نشان می کند :در بروز هر گونه حادثه ، با حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن 115 مرکز اورژانس تماس بگیرید و موارد حادثه را با ذکر آن و نشانی دقیق، اطلاع دهید

هشدار سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه: شادی های خطر آفرین را از برنامه چهارشنبه آخر سال حذف کنیم


منبع : مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
آرم اورژانس115 (۸۰۱۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...