گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۶۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۱۳۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۶۴۶۳۴ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٦/٨/٢٣ - ۵۷۹ مورد

کودکان ، زنان باردار و سالمندان درمعرض خطر بیشتر مسمومیت با گازمنواکسید کربن هستند

سه شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٥ ساعت ١٠:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 347 نفر )


تمامی افراد در معرض خطر مسمومیت با گاز منواکسید کربن قرار دارند ولی كودكان، زنان باردار و سالمندان جزو گروه آسيب پذير و در معرض خطر بيشتري با منواكسيد كربن هستند و علايم مسموميت در آنها سريع و با شدت بيشتري ايجاد مي‌شود.

به گزارش « وب دا » رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : گاز منو اکسید کربن بی رنگ و بی بو بوده که بر اثر احتراق ناقص تولید می شود به طوری که بخاری ف آبگرمکن ، شومینه و اجاق گاز به علت سیستم تهویه نامناسب ( دودکش ) عامل مسمومیت با گاز منو اکسید کربن می شود.

دکتر « تقی دولت آبادی » افزود : حالت خواب آلودگی شدید ، کسلی ، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علایم اویه مسمومیت در افراد به شمار می رود و کبودی دست ، دورلب و نوک انگشتان از علایم پایانی مسمومیت با گاز است منواکسید کربن است که در نهایت فرد دچار تنگی نفس شده و فوت می کند.

وی در ادامه تاکید کرد : خارج کردن افراد مصدوم از محیط آلوده و قرار گرفتن در محیط باز و تماس با اورژانس 115  از مهمترین اقدامات پیشگیرانه  در برخورد با فرد مسموم است.

این مسئول با بیان اینکه کنترل و انسداد منافذ مسیر دودکش قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث مسمومیت به شمار می رود تصریح کرد : توجه به داغ بودن دودکش نیز بهترین آزمایش سلامت دودکش است و همچنین داشتن کلاهک مخصوص دودکش در پشت بام برای جلوگیری از عدم بروز خاموشی بخاری و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در پیشگیری از این مسمومیت از اهمیت بالایی برخوردار است .


منبع : مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
آرم اورژانس115 (۸۰۱۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...