گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۳۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۱۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۶۵۶۸۶ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٦/٨/٢٣ - ۵۷۹ مورد

گزارش 38 مورد مسمومیت با گاز منو اکسید کربن در استان طی 9ماه گذشته

یكشنبه ٩ دی ١٣٩٧ ساعت ٨:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 377 نفر )


طی 9 ماه گذشته 38 مورد مسمومیت با گاز منو اکسید کربن به اورژانس 115 استان گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش « وب دا » رئیس سازمان اورژانس و مدیریت حوادث استان با اعلام این خبر گفت : مسمومیت با مونواکسید کربن بر اثر تنفس این گاز خطرناک ایجاد می شود که بر اثر تنفس بیش از اندازه ،مونواکسید کربن در خون جایگزین اکسیژن می شود و با از بین رفتن اکسیژن ، سلول ها در سراسر بدن می میرند و فعالیت اندام ها متوقف می شود.

دکتر « تقی دولت آبادی » بیان کرد : سردرد ، سرگیجه ، ضعف ، تهوع ، استفراغ و درد در قفسه سینه از علایم شایع در مسمومیت با گاز منواکسید کربن می باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه های حرارت مرکزی ، بخاری ، آبگرمکن ، اجاق ها ، گاز آشپزخانه و خودروها از جمله دستگاه هایی هستند که می توانند گاز منواکسید کربن تولید کنند ، افزود : نداشتن تهویه مناسب یا بسته شدن دودکش ها در این وسایل باعث سوختن ناقص مواد نفتی شده و افراد را در معرض خطر مسمومیت با منواکسید کربن قرار می دهد.

این مسئول افزود : برای کاهش خطر مسمومیت بهتر است دودکش ها و هواکش ها را به صورت مرتب بررسی کنید ، در فصل سرما همه روزنه های جریان هوا در منزل یا محیط کار را مسدود نکنید ، از نصب آبگرمکن در حمام خودداری کنید و اگر تمام افراد خانواده یا تمام همکاران شما علایم مشابهی داشتند به مسمومیت با منوکسیدکربن شک نمایید.

این مسئول تاکید کرد : اولین و مهم ترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با این گاز یا سایر انواع گازگرفتگی شده ،رساندن اکسیژن و هوای تازه به فرد است البته باید منبع نشت گاز را نیز شناسایی و قطع کنید و سریعا با اورژانس تماس بگیرید.


منبع : مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
آرم اورژانس115 (۸۰۲۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...