گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۷ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۶۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۱۰۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۶۴۶۱۱ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٦/٨/٢٣ - ۵۷۹ مورد

رِِییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه هشدار داد : مخلوط جوهر نمک با دیگر شوینده ها گاز سمی خطرناکی تولید می کند

یكشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٢ ساعت ١٣:٥٥ ب.ظ   ( بازدید : 975 نفر )


مخلوط جوهر نمک با دیگر شوینده ها گاز سمی خطرناکی تولید می کند که باعث سوختگی مجاری تنفسی، اختلال تنفسی و حتی مرگ می شود.

به گزارش « وب دا » رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با اعلام این مطلب گفت : در روزهای پایانی سال تعداد زیادی از افراد به ویژه زنان خانه دار به مسمومیت با جوهر نمک دچار می شوند و این خطر هنگامی تشدید می شود که برای پاک کردن جرم سطوح بهداشتی و وسایل خانه ،مواد شوینده با جوهر نمک مخلوط گردد.

دکتر «محسن رعنایی» افزود : مخلوط جوهر نمک با دیگر شوینده ها گاز خطرناکی به نام کلرامین تولید می کند .

وی تصریح کرد : استنشاق اسید، آسیب جدی به ریه وارد می کند و افرادی که از ترکیب جوهر نمک با مواد شوینده نظیر وایتکس استفاده می کنند با علایمی نظیر آسم، تنگی نفس و خس خس سینه مواجه می شوند.

وی افزود:این مشکل با درمان دارویی به طور موقت برطرف می شود اما به مرور زمان این علایم در آن ها باقی می ماند و هیچ گاه بهبودی کامل حاصل نمی شود و باید به طور مداوم از دارو استفاده کنند.

وی تاکید می کند : بهتر است به جای جوهر نمک از دیگر تمیز کننده ها استفاده شود و اگر مجبور به استفاده از جوهر نمک هستید آن را در محیط باز و به میزان بسیار جزئی مصرف نمایید و از ترکیب آن با دیگر مواد شوینده به شدت خودداری کنید.


منبع : مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
آرم اورژانس115 (۸۰۱۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...